Outokummun kaupungin työllisyyspalvelut tukevat työllistymistä, erityisesti nuorten aikuisten sekä pitkäaikaistyöttömien mahdollisuuksia löytää heille sopivin palvelu.
Teemme yhteistyötä työllisyysalueen, sosiaalitoimiston, kaupungin eri tulosyksiköiden, yhdistysten sekä yritysten kanssa.
Kaupungin työllisyyspalveluihin hakeudutaan työllisyysalueen, sosiaalipalveluiden tai työnhakijan omasta aloitteesta. Työllisyyspalveluiden asiakkaana sinulla on mahdollisuus päästä palkkatuettuun työhön, työkokeiluun, koulutukseen, kuntouttavaan työtoimintaan, työhönvalmennukseen, avoimille työmarkkinoille tai oppisopimuskoulutukseen.
Työllisyyden viranomaispalvelujen yhteystiedot muuttuvat 1.1.2025 – lähipalvelut saat kotikuntasi palvelupisteeltä
Vuoden 2025 alusta alkaen työllisyyspalvelut siirtyvät kuntien palveluiksi. Pohjois-Karjalan kaikki 13 kuntaa muodostavat yhtenäisen Pohjois-Karjalan työllisyysalueen, jonka vastuukuntana toimii Joensuun kaupunki. Kyse on valtakunnallisesta TE-palvelut 2024-uudistuksesta, joka astuu voimaan koko Suomessa. Pohjois-Karjalan TE-toimiston ja Joensuun seudun työllisyyden kuntakokeilun toiminta päättyy vuoden 2024 loppuun.
Jos jäät työttömäksi 1.1.2025 jälkeen
Jos tiedät jääväsi työttömäksi vuodenvaihteessa tai pian sen jälkeen, voit ilmoittautua työnhakijaksi jo etukäteen. Voit ilmoittautua työnhakijaksi sähköisesti Työmarkkinatorin Asiointi-palvelussa. Palvelu vaatii tunnistautumisen. Uudistuksen vuoksi Työmarkkinatorin Asiointi-palvelussa ja muissa järjestelmissä voi esiintyä vuodenvaihteessa käyttökatkoja.
Vaihtoehtoisesti voit saattaa työnhakusi voimaan 2.1.2025 alkaen olemalla yhteydessä puhelimitse henkilöasiakkaan palvelunumeroon, josta saat lisäohjeita.
Palvelut työnantajille ja yrittäjille 1.1.2025 lähtien
Uudistus ei edellytä sinulta toimenpiteitä. Työnantajien tiedot siirtyvät uudelle työvoimaviranomaiselle. Yrityksen ja työnantajan sähköinen Oma asiointi ‑palvelu Työmarkkinatorilla säilyy käytössä myös uudistuksen jälkeen.
Jos et onnistu jättämään yhteydenottopyyntöä Yrityksen ja työnantajan Oma asiointi ‑palvelussa, ota yhteyttä puhelimitse palvelunumeroon, sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai käy paikan päällä oman kuntasi palvelupisteellä. Asiantuntija tallentaa yrityksen tietoihin uuden vastuuviranomaisen, minkä jälkeen sähköisen yhteydenottopyynnön jättäminen on mahdollista.
Työmarkkinatori säilyy sähköisenä palvelukanavana
Työmarkkinatori säilyy jatkossakin keskeisenä verkkopalveluna, jonka kautta ilmoittaudutaan työnhakijaksi ja hoidetaan työnhakuun liittyviä asioita. Asiointi-palvelun kautta voit muun muassa jättää yhteydenottopyynnön tai lähettää liitteitä työnhakuusi liittyen.
Työmarkkinatorilla voit luoda työnhakuprofiilin, joka auttaa sinua löytämään sopivia työpaikkoja. Lisäksi löydät Työmarkkinatorilta avoimia työpaikkoja, paljon työllistymiseen liittyvää tietoa ja apua moniin kysymyksiin.
Yhteystiedot
Kuvernöörinkatu 1A, 2.krs,
83500 Outokumpu
Postiosoite: Kuvernöörinkatu 1b,
83500 Outokumpu
Puh. 050 346 3128 (Luotsi Outokumpu)
Avoimet palveluajat:
maanantaisin klo 12–15
keskiviikkoisin klo 12–15
Muina aikoina asiointi VAIN ajanvarauksella.
Työllisyysalueen keskitetyt palvelunumerot
1.1.2025 alkaen
Henkilöasiakkaat
ma-pe klo 9–15
puh. 013 267 8001
Työnantajat/yrittäjät
ma-pe klo 9–16
puh. 013 267 8002